fbpx

Wycieczka uczniów PTZ do Wrocławia

• gallery

W dniach 18 – 19 października 2021 r. na dwudniowej wycieczce we Wrocławiu były klasy  III B i IV B wraz z wychowawczyniami Panią Martą Winczowską i Małgorzata Fałowską. Swoją wycieczkę rozpoczęliśmy o 4 rano. Po dotarciu do Wrocławia podróż oczywiście rozpoczęliśmy od zwiedzania ZOO, które jest obowiązkowym punktem zwiedzania podczas wizyty w stolicy dolnego śląska. ZOO co roku bije rekordy w ilości odwiedzających go turystów. Nic dziwnego, przecież nieczęsto mamy okazję zobaczyć zagrożone wyginięciem gatunki egzotycznych dla nas zwierząt jak manaty, pantery śnieżne, czy nosorożce indyjskie. Oczywiście obecnie największą atrakcją jest zachwycające Afrykanarium z jedynym w Polsce Oceanarium. W tym wyjątkowym miejscu mogliśmy bez zamoczenia nogi podziwiać prawdziwy podwodny świat z piękną rafą koralową, z setkami egzotycznych ryb oraz rekinów. Następnie udaliśmy się pieszo podziwiając piękno Wrocławia na rejs statkiem Wiktoria po Odrze. Pełni wrażeń udaliśmy się na miejsce noclegowe. Pomimo późnego wieczoru wyruszyliśmy pieszo z nadzieją, że zobaczymy pokaz fontanny multimedialnej. Niestety okazało się na miejscu, że jest nieczynna, więc tramwajem pojechaliśmy obejrzeć rynek nocą, a także galerię neonów – to najbardziej oświetlone podwórko we Wrocławiu. Oświetlają je 22 neony, które w tym miejscu odzyskują swoje drugie życie. Nazajutrz wędrowaliśmy malowniczymi ulicami Wrocławia , aż ponownie dotarliśmy do rynku, aby udać się szlakiem słynnych wrocławskich krasnali. Kolejnym punktem wycieczki był punkt widokowy zlokalizowany na 49 piętrze na wysokości ponad 200 metrów w Sky Tower. Mogliśmy podziwiać zachodnią i północną część Wrocławia. Widać było również górę Ślężę, a ponieważ pogoda była piękna widać było także Śnieżkę. Krajobrazy widziane zza okien zrobiły na nas niesamowite wrażenie. Wrocław jest piękny i można byłoby jeszcze wiele zobaczyć, ale niestety musieliśmy udać się już w drogę powrotną. Do domów dotarliśmy zmęczeni późnym wieczorem, ale zachwyceni, że było pięknie i  mogliśmy miło wspólnie spędzić czas.