fbpx

Wycieczka do Szczawnicy II B.

• gallery

W galerii dostępna fotorelacja

W środę, 23 czerwca klasa IIB wraz z opiekunami – panem Łukaszem Wojtasem, naszym księdzem – Łukaszem Bochenkiem, oraz z wychowawczynią panią Martą Winczowską, udała się na wycieczkę do Szczawnicy. Pogoda dopisywała, humory również. W takich świetnych nastrojach dotarliśmy do pierwszego punktu naszej wycieczki – Muzeum Pienińskiego Parku Narodowego w Krościenku.

Tam obejrzeliśmy pokaz multimedialny o historii tego regionu, poznaliśmy najwyższe i najbardziej ciekawe szczyty i miejsca Pienin i Beskidu Sądeckiego,  roślinność i zwierzęta, które są charakterystyczne dla tego regionu. Najbardziej ciekawym eksponatem jest gałąź sosny rosnącej na Sokolicy, która byłą symbolem Pienin, a która po tym, jak została uszkodzona, jest zabezpieczona i stanowi ciekawy element tegoż muzeum.

Bogatsi o te informacje pojechaliśmy dalej. Spacer Wąwozem Homola był dla niektórych nie lada wyzwaniem, ale piękno otaczającej przyrody wynagradzało ponoszony trud. Miejscem docelowym była dla nas polana Bukowinki – tam mogliśmy odpocząć napawając się cudownym widokiem gór. Weszliśmy na punkt widokowy, z którego roztaczał się cudowny widok na panoramę Małych Pienin, Beskidu Sądeckiego i Gorców.

Rozegraliśmy także pasjonujący i zacięty mecz siatkówki – drużyna wygrana nadal czeka na zapiekanki !!!

Aby nabrać sił do dalszej przygody zjedliśmy grillowane kiełbaski i udaliśmy się do centrum Szczawnicy. Odwiedziliśmy pijalnię wód mineralnych i spróbowaliśmy jak smakują wody lecznicze. Cóż, nie wszyscy byli zadowoleni z wyboru.

Na koniec udaliśmy się wszyscy na pyszne lody. Pomimo upału i zmęczenia w znakomitych humorach dotarliśmy cali i zadowoleni do Nowego Sącza. Już planujemy nasze następne wypady !!!